Select Page

Torredarques – Font de la Mançana i Punta de la Camiseta

Introducció: Excursió de durada mitjana amb dos part molt diferenciades; la primera majoritàriament per pistes prou planeres, on coincidixen lo PR i la ruta eqüestre, i la segona part (més aviat lo terç final) on ja hem de superar la pujada final de la Camiseta. Este cim de nom tant curiós, forma part de la frontera de la comarca amb les terres dels Ports de Morella i té unes vistes excepcionals.

• Temps: compteu de 4 hores i 30 minuts a 5 hores per anar i tornar.
  • Desnivell: 538 metres de pujada i 58 metres de baixada per l’anada i l’equivalent a la inversa per la tornada.
  • Distància total: 7 quilòmetres 470 metres només d’anada i l’equivalent per la tornada.
  • Dificultat: Mitjana.
  • Punts d’aigua: Al mateix poble de Torredarques hi ha una font just on comença el trajecte, i també a la font de la Mançana.
  • Punts de referència: * Poble de Torredarques * Pallisses de Sant Bernat * Ermita de Sant Bernat * Venta Nazari * carretera N-232 * Barranc d’Entrefort * Serra dels Savinassos * Cim de la Camiseta
  • Accés al punt de partida: Eixim Torredarques. Cartell indicador just a l’entrada del petit poble que ens informa on comença el PR.

Itinerari:

Km. 0,0 – Eixim del poble de Torredarques pel carrer del Barranc. Cartell indicador a la cruïlla. Font a la cantonada.

Km. 0,2 – Passem vora les piscines municipals. Panell informatiu. Seguim recte pel vial asfaltat en direcció SE.

Km. 0,4 – Pallisses de Sant Bernat. Final del vial asfaltat. Bifurcació. Seguim la derivació de l’esquera. Cartell indicador. Prompte passem vora l’ermita de Sant Bernat que queda a la nostra dreta.

Km. 0,68 – Pista que ix en perpendicular a la nostra dreta i que obviem per seguir recte cap a l’est. Marques PR i roges de la ruta eqüestre.

Km. 1,1 – Bifurcació. Seguim la pista de la nostra esquerra. Tram molt planer conegut com la Venta Nazari.

Km. 1,5 – Travessem la carretera N-232. Seguim recte l’altre costat per una pista que continua cap a llevant. Cartell indicador. Marques PR i roges de la ruta eqüestre.

Km. 1,6 – Trifurcació. Seguim pel vial central. Marques PR i roges de la ruta eqüestre.

Km. 1,8 – Bifurcació. Seguim per la pista de la nostra esquerra. Cartell indicador. Iniciem una suau baixada cap al NE.

Km. 2,1 – Vial en desús que s’incorpora en diagonal per l’esquerra i que ignorem.

Km. 2,2 – Travessem una pista de manera transversal. Seguim cap al NE, però de seguida la pista fa un revolt pronunciat i guanya alçada canviant radicalment d’orientació i redirigint les nostres passes cap al S, tendència SO. Marques PR i roges de la ruta eqüestre.

Km. 2,5 – Creuem la llera normalment seca del Barranc d’Entrefort. Seguim per la pista sense pèrdua possible.

Km. 2,9 – Bifurcació. Seguim la pista de la nostra esquerra en direcció ENE.

Km. 3,4 – Camí en desús que s’incorpora per l’esquerra i que ignorem. La pista fa un canvi d’orientació i es redirigix cap al S.E. Ara ve un tram llarg molt planer, sempre per pista, sense pèrdua, on travessem boscos i conreus. Marques PR i roges de la ruta eqüestre.

Km. 4,6 – Un camí s’incorpora per l’esquerra. Seguim recte. Cartell indicador. A partir d’este punt també coincidim amb lo PR que prové de Mont-roig.

Km. 5,1 – Bifurcació en forma de “T” en un petit collet. Prenem lo camí ascendent de la nostra dreta abandonant l’itinerari eqüestre (marques roges) i seguint lo PR sense gairebé marques. Ens dirigim cap al sud per una pista ampla i evident.

Km. 5,3 – Bifurcació. La pista de la nostra esquerra duu a la font de la Mançana (encara lluny). Nosaltres continuem pujant per la pista de la nostra dreta cap al sud.

Km. 7,0 – Serra dels Savinassos. Bifurcació. Prenem la pista ascendent de la nostra esquerra. Ja som molt a prop del cim, lo bosc és molt obert i la darrera pujada la fem sobre herba rasa. Molt bones vistes panoràmiques.

Km. 7,4 (132,5) – Cim de la Camiseta, 1.206 metres. Molt bones vistes panoràmiques.

Retorn: Pel mateix itinerari en sentit invers.

Powered by Wikiloc

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario.

Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies
y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies