Select Page

Fórnoles – Ermita Montserrate

Introducció: Camí romeu que enllaça el poble i l’ermita, ambdós situats dalt d’un altiplà i separats per una vall suau i pregona. Esta ubicació permet que s’albiren perfectament l’un a l’altre. No es tracta d’un PR, ja que no hi ha senyalització amb marques de pintura, però no t’hi pots perdre perquè totes les cruïlles on podria haver-hi algun dubte estan ben indicades amb cartells. Es tracta d’un camí bastant freqüentat pels propis habitants de Fórnols.

• Temps: 45 a 50 minuts per anar i el mateix temps per tornar.
  • Desnivell: 105 metres de pujada i 78 metres de baixada per l’anada i l’equivalent a la inversa per la tornada.
  • Distància total: 2 quilòmetres 670 metres per l’anada i l’equivalent per la tornada.
  • Dificultat: Baixa
  • Punts d’aigua: Al poble de Fórnols. A mig camí hi ha una font, però està en desús, completament estroncada.
  • Punts de referència: * poble de Fórnols * carretera TE-V-3004 * Barranc de les Canals * Santuari de Montserrate.
  • Accés al punt de partida: Al mateix poble de Fórnols. Lo camí s’inicia al costat occidental del poble, en concret al carrer Costa, paral·lel al carrer Rollet. Cartell indicador.

Itinerari:

Km. 0,0 – Eixim del poble de Fórnols per un camí pavimentat (cartell a l’inici) al costat de murs de pedra seca que delimiten zones de conreus. Baixem cap al SO i desprès fem un tram ja més planer cap a ponent.

Km. 0,4 – Travessem la carretera TE-V-3004. L’altre costat lo camí empedrat continua en direcció a ponent, ara guanyant alçada. Cartell indicador. Una pista secundària que ignorem neix a la nostra dreta en diagonal, just a l’alçada de la mateixa carretera, quan ja l’hem travessat.

Km. 0,7 – Collet. Bifurcació. Seguim lo camí de la dreta. Cartell indicador.

Km. 0,8 – Bifurcació. Peiró al marge dret. Cartell indicador. Davallem cap a la dreta per un camí que baixa de manera constant vers al NNO.

Km. 1,1 – Pista secundària que s’incorpora per l’esquerra i que obviem per continuar davallant direcció NNO.

Km. 1,2 – Anem a parar a una pista al fons del Barranc de les Canals. Font en desús. Seguim la pista cap a la nostra esquerra direcció SE. Cartell indicador.

Km. 1,3 – Bifurcació. Abandonem la pista i seguim lo camí de la nostra dreta en direcció ONO. Cartell indicador.

Km.1,4 – Travessem una pista de manera transversal i seguim per la sendera tot recte en direcció ONO. Cartell indicador. Continuem per un tram de pujada suau però constant.

Km. 2,4 – Anem a parar a una pista que seguirem cap a la nostra esquerra. Lo santuari ja és ben a prop i visible.

Km. 2,7 – Santuari de Montserrate. Bonic paratge. Cartells informatius. Final de l’excursió.

Retorn: Pel mateix itinerari en sentit invers.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario.

Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies
y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies