Descripció
El cartell de l'inici de la ruta es troba aproximadament a 1 km de la Torre del Comte, és a peu de la carretera TE-V-3001, la que connecta amb la N-420 per anar a Calaceit o la Vall del Tormo. La ruta comença en un terreny de pinar amb bancals de cultiu.
Travessem un dens bosc en el qual ens esperen sorpreses com passar per damunt d'un antic túnel de l'esmentada línia ferroviària, reconvertida avui com a Via Verda denominada Val de Zafán. Després d'una zona de sender empedrat — antiga canyada o calçada —, arribem a uns altiplans plens d'oliveres centenàries. El cultiu d'olivera i la producció d'oli es fan patents en gran part d'aquest recorregut.
Avançarem en direcció a Queretes per zones en les quals altern boscos i cultius de secà (olivera, vinya, ametller). Passem vora nombrosos masos, la majoria d'ells encara en ús, si no com a habitatge habitual, sí relacionats amb les labors agropecuàries, molt importants en aquesta part del Matarranya.
Després de creuar zones de frondós barranc i de passar de nou per camins empedrats — canyades —, arribem a una pista forestal en bon estat. La prenem per la dreta i, sense desviar-nos de la pista principal, arribem a Queretes, municipi ple d'encant i de racons de gran bellesa.

